Campagne tegen doorschenken van alcohol

Foto: Gemeente Rotterdam

ROTTERDAM – Een nieuwe campagne moet het doorschenken van alcohol aan dronken personen aanpakken. Vanaf 7 oktober kun je in 28 deelnemende Rotterdamse zaken meteen zien dat je daar geen alcohol meer krijgt als je dronken bent.

De gemeente werkt voor de campagne samen met Rotterdamse horecaondernemers, het Trimbos-instituut en Koninklijke Horeca Nederland. In totaal doen 28 horecazaken in het centrum van Rotterdam mee: van grote club tot borrelcafé en alles daar tussenin.

Overlast door dronkenschap
Dronkenschap leidt tot veel problemen in het uitgaansleven. Denk aan overlast, geweld, vernielingen en seksueel grensoverschrijdend gedrag. Daar zit niemand op te wachten. Om deze problemen op te lossen en te voorkomen, is een aanpak tegen doorschenken ontwikkeld. En daar moet ook het uitgaanspubliek bij betrokken worden.

Vanaf 7 oktober is de campagne gestart in alle 28 deelnemende zaken zodat je daar als bezoeker meteen kunt zien dat daar je geen alcohol meer krijgt als je dronken bent.

Stop op tijd!
Wethouder Bert Wijbenga hing maandagmiddag 7 oktober samen met Nina Hooimeijer, exploitant van BIRD en bestuurslid Koninklijke Horeca Nederland, de eerste poster op van de campagne ‘Stop op tijd. Wij schenken niet door.’

Het barpersoneel van de deelnemende zaken is onder meer getraind in het herkennen van dronkenschap en het weigeren van alcohol aan dronken klanten. Ook treden de toezichthouders op als coach voor barpersoneel om hen te helpen.

Het laatste nieuws, als eerste
Wil je het laatste nieuws altijd in je tijdlijn? Like en volg Rotterdam Actueel dan nu op Facebook en Instagram.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here